NOVU

E batterie à scala industriale mostranu una crescita esponenziale in Italia

L'Italia hà aumentatu significativamente a soalmacenamentu di batterie à scala industrialecapacità in u 2024 malgradu un numeru minimu d'installazioni totali, postu chì u almacenamentu di batterie solari à grande scala chì supera 1 MWh hà duminatu a crescita di u mercatu, secondu u rapportu di l'industria.

Capacità di a batteria di a bilancia di utilità italiana 2024

I dati di l'operatore di rete Terna mostranu una diminuzione di l'implementazione di batterie residenziali è C&I, mentresistemi di almacenamiento di energia à scala industrialehà vistu una espansione significativa. A capacità installata di almacenamentu di batterie di u paese hè passata da 507 MWh (2023) à 3.359 MWh (2024), cù una capacità di putenza chì hè passata da 222 MW à 851 MW.

I sviluppi chjave includenu:

  • 14 novi à scala utilitàsistemi di accumulazione di energia à batteria (BESS)attivatu in u 2024
  • Tutti superanu i 10 MWh in dimensione, cumprese duie centrali di batterie à ioni di litiu di ~ 800 MWh ciascuna
  • Cumminatu 3.310 MWh / 811 MW aghjuntu per mezu di prughjetti di almacenamiento di elettricità à scala di rete
  • Crescita guidata da incentivi di u mercatu di capacità per u sviluppu di almacenamiento à scala industriale

Stu cambiamentu mette in risaltu l'attenzione strategica di l'Italia nantu à i sistemi di almacenamiento di batterie à grande scala per sustene l'integrazione di l'energie rinnuvevuli, cù prughjetti di almacenamiento di batterie solari à grande scala sempre più assuciati à parchi fotovoltaici. U settore di l'almacenamiento di energia à scala utilità rapprisenta avà u 98,5% di a capacità di batterie appena aghjunta di l'Italia, dimustrendu u rolu criticu di e soluzioni à scala megawatt in a mudernizazione di a rete naziunale.

Guardendu in avanti: Consolidamentu è Integrazione di l'Energie Rinnuvevuli

A duminazione di u almacenamentu à scala utilità, in particularesistemi di almacenamiento di batterie à scala industriale, sottolinea un cambiamentu strategicu versu infrastrutture massive. Quessi beni di almacenamiento di elettricità à scala di rete sò cruciali per stabilizà a rete mentre l'Italia integra più energie rinnuvevuli.

almacenamentu di batterie à scala industriale

A dimensione di i novi sistemi di almacenamiento di energia à scala utilità implementati in u 2024, chì superanu di gran lunga i prughjetti di l'anni precedenti, mette in risaltu l'efficacità di i meccanismi di u mercatu di capacità per incentivà u sviluppu à grande scala. A crescita futura in u settore di l'almacenamiento di energia à scala utilità si prevede chì si concentrerà nantu à l'ulteriore aumentu di a capacità di almacenamiento di batterie à scala utilità è l'integrazione di suluzioni di almacenamiento solare à scala utilità direttamente cù e parchi fotovoltaici. Questa tendenza versu complessi di almacenamiento di batterie solari à grande scala hè chjave per massimizà l'usu di l'energia rinnuvevule è migliurà a resilienza di a rete in tuttu u paese, solidificendu u rolu disistemi di almacenamiento di energia à batteria à scala industrialecum'è pilastri fundamentali di a transizione energetica.


Data di publicazione: 05 di ghjugnu 2025